Waarom animeren?
Jouw product is vast erg bijzonder in zijn werking of wat het bereikt.
En ongetwijfeld ben jij erg trots, omdat je weet wat er allemaal voor moest gebeuren of omdat je weet hoe uniek de eigenschappen van je product zijn.
Dit gevoel en inzicht moeten worden overgebracht, maar vaak lukt dat eigenlijk niet (helemaal) als je alleen maar een camera op je product richt.
Soms werkt het gewoon beter
Animatie werkt vaak beter om iets wat complex is, simpel uit te leggen.
Wil je abstracte ideeën of iets wat onzichtbaar is, zoals elektriciteit of warmte, laten zien? Of bijvoorbeeld als je de doorsnede van een object, kleine details of de structuur van je organisatie wilt verduidelijken kun je eigenlijk niet om animatie heen.
Hoe je van een moeilijk technisch verhaal de vertaalslag kan maken naar de kijker
Dat is het beste uit te leggen door een voorbeeld te geven.
Voor een commissievergadering in de Tweede Kamer met o.a. Carola Schouten, minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit,
hebben we in opdracht van Keuring Service Nederland een animatie video geproduceerd over een systeem dat de oplossing biedt voor een groot deel
van de stalbranden in Nederland. We hebben het technische verhaal van de klant vertaald naar vier elementen: urgentie, oorzaak, oplossing en resultaat.
Met deze animatie video wordt op een begrijpelijke manier snel duidelijk wat het technische systeem kan doen.